niedziela, 19 marca 2017

Kaszotto z batatem

Uwielbiam wszelkie dania z ryżem i różnymi kaszami. Kaszotto jest idealne na ciepło jako danie obiadowe jak i jako posiłek do pracy. Nie pamiętam kiedy ostatni raz brałam kanapki do pracy dlatego takie dania jak kaszotto z batatami lub innymi dodatkami robię dość często.



Składniki:
*3/4 szklanki kaszy pęczak
* batat - ja miałam bardzo duży więc użyłam połowy
* 1 cebula
* 1 ząbek czosnku
* 3/4 szklanki ugotowanej ciecierzycy lub ciecierzycę z puszki
* pół puszki zielonego groszku
* sól pieprz do smaku
* po pół łyżeczki kurkumy i imbiru
* szczypta ostrej papryki
* łyżka oleju

Na patelnie wlewamy olej i go rozgrzewamy. Cebulę i czosnek kroimy w kostkę (czosnek drobno siekamy), wrzucamy na rozgrzany olej, smażymy.
Kaszę płuczemy pod bieżącą wodą, odcedzamy na sitku i wrzucamy na patelnię. Mieszamy i smażymy kilka chwil. Wlewamy 3/4 szklanki wody, mieszamy i przykrywamy pokrywką.
Batat myjemy, obieramy i kroimy w kostkę.
Gdy kasza wchłonie wodę dodajemy do niej bataty i cieciorkę oraz 3/4 szklanki wody, dusimy pod przykryciem mieszając od czasu do czasu. Dodajemy przyprawy: kurkumę, imbir, paprykę, sól i pieprz. Dusimy do czasu aż wszystkie składniki będą miękkie. Pod koniec dodajemy groszek zielony. Ja dodałam również koperek.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz