piątek, 16 sierpnia 2013

Papryka marynowana

Dawno już nie robiłam papryki marynowanej. Pewnie dlatego tak za nią zatęskniłam. W tym roku postanowiłam zrobić kilka słoiczków. Przepis mam stary, troszkę go podrasowałam... i hop do słoików.
Zalewę robiłam z potrójnej porcji składników, wyszło mi 7 litrowych słoików ale ja papryki nie wkładam ciasno. Ma tam luzy. Wprawiony pakowacz pewnie miałby jeszcze co robić przy moich słoiczkach :)


Składniki zalewy:
* 4 szklanki zimnej wody
* 1 łyżka soli
* 6 łyżek cukru (dałam trochę mniej)
* 1 szklanka octu

Dodatkowo na każdy słoik:
* papryka czerwona i żółta
* kilka ząbków czosnku
* odrobina gorczycy
* 2 łyżki oliwy

Wszystkie składniki zalewy wymieszać i zagotować.
Paprykę umyć oczyścić i pokroić na kawałki. Zapakować do słoików mieszając kolory. Dodać czosnek i gorczyce. Gorącą zalewę wlać do słoików przykrywając całkowicie paprykę. Wlać oliwę i szczelnie zakręcić. Ustawić dnem do góry i pozostawić do ostygnięcia.


Przepis bierze udział w akcji:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz