piątek, 19 października 2012

Ciasto na herbatnikach - najsmaczniejsze

Przepis znalazłam przypadkiem przeglądając inne blogi kulinarne (Tutaj). Przepis wydał mi się prosty i szybki w przygotowaniu. Kiedy więc nadarzyła się okazja od razu go wypróbowałam. Ciasto zachwyciło moich gości a przepis poszedł dalej w świat.




Składniki:
* 2 budynie czekoladowe
* 3 szklanki mleka
* 2 łyżki cukru
* 2 łyżki cukru pudru
* 200 g miękkiego masła
* 500 ml śmietanki kremówki
* 8 małych opakowań herbatników
* mleko do namaczania herbatników
* wiórki czekoladowe do dekoracji

Budynie gotujemy zgodnie z instrukcją dodając cukier (jeśli jest bez cukru) oraz mleko. Odstawiamy do ostygnięcie. Do masy dodajemy miękkie masło i przy pomocy miksera mieszamy na jednolitą masę.
Formę do ciasta (ja użyłam blaszki do pieczenia) wykładamy papierem. Układamy warstwę herbatników namoczonych w mleku (w oryginalnym przepisie pierwszej warstwy nie moczy się jednak dla mnie tego brakowało). Na to równomiernie rozsmarowujemy 1/4 masy budyniowej. Powtarzamy to kolejno z każdą warstwą namoczonych herbatników i masą, kończąc herbatnikami.
W miseczce ubijamy kremówkę z dodatkiem cukru pudru na sztywną pianę. Układamy ką na herbatnikach. Dekorujemy wiórkami z czekolady (u mnie na zdjęciach jej nie ma).






14 komentarzy:

  1. Wyszło Ci na prawde apetyczne :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubię ciasta na bazie herbatników:) Wpraszam się na kawałek;)

    OdpowiedzUsuń
  3. uwielbiam ciasta na herbatnikach. ja zwykle robię takie kokosowe :D

    OdpowiedzUsuń
  4. no no, wygląda faktycznie zachęcająco!

    OdpowiedzUsuń
  5. Zaciekawiłaś mnie tym przepisem :-)
    Pozdrawiam serdecznie!
    Basia

    OdpowiedzUsuń
  6. Rzeczywiście wydaję sie proste:) Z pewnością wyszło bardzo smaczne:)

    OdpowiedzUsuń